Producent
- Acqua Di Parma (4)
- Ajmal (2)
- Amouage (10)
- Armani (42)
- Bond (2)
- Bottega (2)
- Burberry (12)
- Bvlgari (6)
- Calvin Klein (12)
- Carolina Herrera (34)
- Chanel (22)
- Chloe (8)
- Comme Des Garcons (2)
- Creed (8)
- Diesel (2)
- Dior (30)
- DKNY (8)
- Dolce & Gabbana (20)
- Elie Saab (4)
- Estee Lauder (4)
- Franck Boclet (2)
- Givenchy (20)
- Gucci (18)
- GUERLAIN (4)
- Hermès (4)
- Hugo Boss (10)
- Jean Paul (2)
- Jean Paul Gaultier (10)
- Kenzo (6)
- Kilian (8)
- Lacoste (4)
- Lancome (34)
- Louis Vuitton (4)
- Maison Francis Kurkdjian (6)
- Marc Jacobs (2)
- Memo (6)
- Michael Kors (2)
- Moschino (2)
- Mugler (2)
- Narciso (2)
- Narciso Rodriguez (4)
- Nina Ricci (2)
- Paco Rabanne (30)
- Parfums de Marly (2)
- Prada (8)
- Roberto Cavalli (2)
- Serge Lutens (2)
- Shiseido (2)
- Sisley (2)
- Thierry Mugler (12)
- Tiffany (2)
- Tom Ford (48)
- Trussardi (2)
- Versace (8)
- Victoria's Secret (12)
- Viktor & Rolf (6)
- XERJOFF (8)
- Yves Saint Laurent (24)
- Zadig&Voltaire (2)
Różne rodzaje perfum mają odmienną koncentrację zawartych w nich związków aromatycznych względem rozpuszczalnika, czyli alkoholu albo jego mieszaniny z wodą. Stąd też biorą się różne nazwy dla tego, co potocznie się określa jako całą grupę – perfumy. W zależności od procentowej zawartości związków aromatycznych możemy mówić o ekstrakcie perfum, lub po prostu perfumach, zawierających od 15 do 40% substancji zapachowej (a zwykle 20%).
Kolejny rodzaj do wody perfumowane (skrót EDP), zawierające od 10 do 20%, a zazwyczaj 15%. Następne pod względem koncentracji składników zapachowych są wody toaletowe (skrót EDT), to mieszanki o koncentracji od 5 do 15% zapachu. Mamy również wodę kolońską, od 3 do 8% zawartości aromatów, oraz mgiełkę perfumowaną o podobnej zawartości, jednak już bez alkoholu jako rozpuszczalnika, co jeszcze zmniejsza jej trwałość. Najmniejszą zawartość ma woda po goleniu, albo tzw. splash, jedynie od 1 do 3% związków aromatycznych.
Najczęściej używane i najłatwiej dostępne są jednak wody perfumowane. Charakteryzują się one wysoką trwałością - ich zapach utrzymuje się na skórze nawet przez dobę. Jego intensywność nie jest tak porażająca jak w przypadku perfum czy ekstraktów, więc idealnie sprawdzają się w codziennych sytuacjach i w pracy.
Przymierzając się do poszukiwań nowego zapachu często zadajemy sobie pytanie, czy lepiej będzie kupić jego wydanie w dużym opakowaniu, czy raczej mały flakonik, który zużyjemy szybciej. Jeśli chodzi nam po głowie przede wszystkim kwestia trwałości zapachu, a nie zużywamy codziennie aż tak wielkiej ilości perfum, może warto skusić się na mniejsze opakowanie, wtedy też będziemy mieć pewność, że perfumy te na pewno nie wywietrzeją.
Jeśli w dodatku marzy nam się zakup zapachu, którego jeszcze nie znamy, a po powąchaniu próbki podejrzewamy, że mógłby nam odpowiadać, dobrym pomysłem będzie przetestowanie odlewki perfum. Dużą zaletą odlewek jest fakt, że nie kosztują one tyle, co miniaturki perfum, a pozwalają na solidne przetestowanie zapachu w różnych okolicznościach, różnych porach dnia - skóra może z nim reagować tak, że zdecydujemy, że jednak nie jest dla nas. Albo wręcz przeciwnie, zakochamy się w nim i zechcemy kupić od razu większą butelkę. Z ekonomicznego punktu widzenia lepszym wyjściem na początek będzie jednak zamówienie lub zakup odlewki perfum. Nie należy ich mylić z zamiennikami! Są to oryginalne perfumy, przelewane z oryginalnych flakonów do mniejszych - w sam raz by je wypróbować lub zabrać ze sobą w podróż, gdy liczy się każdy centymetr bagażu.
200,00 zł
100,00 zł